Marton VeronikaTisztelt professzorom és mentorom Badiny Jós Ferenc munkáinak hatására kezdtem a sumerológiával foglalkozni. Az ő ajánlására lettem a Miskolci Bölcsész Egyesület (ma Nagy Lajos Király Magánegyetem) sumerológia tanára. Három és fél évig tanítottam ékírást, mezopotámiai mitológiát és történelmet.
Rendszeresen tartok sumir és magyar elő- és őstörténeti előadásokat. Hasonló tárgyú cikkeim, tanulmányaim a nemzeti folyóiratokban jelentek/jelennek meg. Esetenként ékírás tanfolyamokat tartok. 2011 nyarán Borsodgeszten az Erdei Iskolák szervezésében háromnapos sumir nyelvi tábort vezettem.
Jelenleg az egyedüli vagyok az országban, aki eredeti ékírásos szövegeket fordít. A sumir nem egyemberes tudomány. Szeretném kinevelni, megtalálni az utódomat, aki szívvel lélekkel foglalkozik a népünk számára oly fontos sumerológiával. Hisz magyarság a sumir egyenesági leszármazottja, s e nyelv számtalan nyelvi-nyelvtani fordulata, gondolkodásmódja visszaköszön a magyar anyanyelvünkben.

A bejegyzés trackback címe:

https://martonveronika.blog.hu/api/trackback/id/tr385290911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása